QAC AS er et norsk aksjeselskap. Det ble stiftet 22. februar 2019 og registrert 27. juni 2019. Det holder til i Lerkerinden 65, BERGEN. QAC AS er MVA-registrert. Selskapets hovedaktivitet er annen teknisk konsulentvirksomhet.
Teknisk inspeksjon og ingeniørarbeid innen olje og gass. Infrastrukturenergi, kraft, konstruksjon, drift, installasjon, sveisinginspeksjon,Malerinspeksjon,Tredjepartsinspeksjon. Teknisk opplæring ogsertifisering. Inspeksjon og testing: Regelmessig inspeksjon ogtesting av produkter, materialer og prosesser for å sikre at deoppfyller spesifiserte standarder. Ikke-destruktiv testing (NDT) ogsveisekontroll samt belegginspeksjon. Relevante tekniske tester.Pakkeprosess og sluttkontroll av produkter. Vitne til tester avprodukter i henhold til inspeksjonstestplan (ITP) for kunder, slik somhydrostatisk test, gassnitrogentest, elektrisk kontinuitetstest ogenhver annen teknisk test knyttet til produktkjøp. Revisjon:Gjennomføre interne og eksterne revisjoner for å verifisere samsvarmed kvalitetsstandarder og forskrifter i henhold til ISO-standarder.godkjent av IRCA & CQI. Prosessovervåking: Kontinuerlig overvåkingav produksjonsprosesser for å identifisere og adressere avvik frakvalitetsstandarder. Dokumentasjon: Opprettholde detaljerteregistreringer av kvalitetskontroll- og kvalitetssikringsaktiviteter,inkludert testresultater, inspeksjonsrapporter og revisjonsfunn.Gjennomgå kvalitetsdokumenter og andre relaterte dokumenter for åutføre effektiv produktinspeksjon på vegne av kunder. Trening: Giløpende opplæring for ansatte i kvalitetsstandarder og prosedyrer.Grunnårsaksanalyse: Undersøke defekter eller feil for å finnegrunnårsaken og implementere korrigerende tiltak.Leverandørkvalitetsstyring: Evaluere og overvåke kvalitetsytelsen tilleverandører og underleverandører. Kalibrering og vedlikehold:Regelmessig kalibrering og vedlikehold av inspeksjons-, måle- ogtestutstyr for å sikre nøyaktighet. Produktsporbarhet: Implementeringav systemer for å spore historikk, applikasjon eller plassering avprodukter for å sikre ansvarlighet og kvalitet. Kontinuerligforbedring: Identifisere muligheter for prosessforbedring ogimplementere endringer for å forbedre kvalitetsytelsen. Standarddriftsprosedyrer (SOPs): Utvikle og vedlikeholde SOP-er for å sikrekonsistens og kvalitet i produksjonsprosesser. Kvalitetsmålinger ograpportering: Etablere og spore nøkkelkvalitetsmålinger for å vurdereytelse og oppnå forbedringer. Overholdelse av forskrifter: Sikre atalle aktiviteter er i samsvar med relevante bransjeforskrifter ogstandarder video- og filmproduksjon, fotoløsninger, digitalunderholdning, grafiske designløsninger, kulturturismetjenester,markedsføringstjenester, merkevarebyggingstjenester, utstilling ogkulturaktiviteter som organiserer tjenester, opplærings- og workshopaktivitet, utleie av kunst/digitalt utstyr, salg av kunstverk,import/eksport av kunst- og designprodukter, interiørdesign,arkitektonisk design og tjenester.